Meningkatkan Konsentrasi Sememangnya

Meningkatkan Konsentrasi Sememangnya

Terdapat hari apabila saya tahu saya akan memerlukan perangsang mental untuk mendapatkan melalui pelbagai tugas yang menanti saya di setiap hari. Menulis artikel dan bekerja di laman web saya memerlukan banyak tumpuan. Mujurlah, terdapat banyak cara untuk menjaga masalah ini. Herba dan aromaterapi yang besar untuk perkara seperti ini, tetapi jika anda mempunyai masalah dengan kerap, terutamanya jika ia disebabkan oleh umur, terdapat tips dan cara lain yang akan membantu anda.

Teka-teki: Ia boleh menjadi satu teka-teki silang kata, carian perkataan, atau tulisan dlm. Apa-apa sahaja yang memerlukan anda untuk menumpukan perhatian anda boleh membantu menangguhkan beberapa masalah mental umur. Walaupun teka-teki jigsaw boleh membuktikan bermanfaat.

Tetapkan Matlamat: Mereka tidak perlu bukan kepalang, tetapi mempunyai sesuatu untuk berusaha ke arah adalah manfaat yang besar kepada tumpuan.

Menulisnya Down: Ia lebih mudah untuk mengingati sesuatu jika anda menulisnya. Apabila saya belajar untuk ujian, saya menggunakan kaedah yang menghafal maklumat yang akan ditanya. Kini, apabila saya mempunyai beberapa tugas, ia adalah lebih mudah untuk memastikan mereka semua mendapatkan dilakukan jika saya mempunyai senarai semak. Seperti yang saya menyelesaikan tugas, saya menyemak di luar.

Sekarang untuk tips herba dan aromaterapi. Sebahagian daripada ini adalah baik untuk jangka pendek dan lain-lain mungkin perlu digunakan dalam jangka masa panjang. Pastikan anda menyemak dengan doktor anda sebelum memulakan apa-apa makanan tambahan herba baru.

Cinnamon: Kedua-dua bau dan herba itu sendiri boleh membantu merangsang minda anda dan meningkatkan tumpuan dan ingatan. Secawan teh kayu manis adalah cara yang baik untuk membantu anda memulakan atau mengekalkan fokus. Tidak menambah banyak gula, kerana itu boleh menangani manfaat. Juga, berhati-hati jika anda pesakit diabetes, kerana ia boleh memberi kesan kepada paras gula.

Ginkgo Biloba: Beberapa kajian menunjukkan bahawa penggunaan herba ini boleh meningkatkan fungsi mental untuk orang yang mengalami beberapa bentuk demensia. Terdapat kesan sampingan dan interaksi, jadi gunakan dengan berhati-hati.

Peppermint: Kedua-dua minyak pati dan pudina itu sendiri berguna. Gunakan minyak dengan berhati-hati, ia boleh mengakibatkan luka. Kanak-kanak di bawah dua tidak boleh terdedah kepada minyak dalam apa-apa cara, kerana ia boleh menyebabkan gangguan pernafasan berbahaya. Anda boleh makan pudina segar, membuat teh atau menggunakan gula-gula gula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar